Intervju: Nađa Lazarević
Pesmama sa grupom Irie Fm napravio je dobre vibracije među
slušaocima - svima odgovara vešt i inspirativan spoj muzike i teksta, a Vukašin
Marković kroz razgovor objašnjava na koji način doživljava muziku, profesiju
kojom se bavi i kako je preneo ,,živi“ jezik Londona u
pesme.
Kako je tvoj
boravak u Londonu uticao da preneseš "živi jezik" sa ulice i utkaš ga
u reggae muziku?
Uticao je utoliko što su tamo nastanjene originalne raste, te kao ekipi koja je u osnovnoj školi imala u okviru opšteg obrazovanja reggae
muziku, i taj sleng je sveopšte razumljiv i prihvaćen: od londonskog fazona pa
do jamajčanskog fazona, koji su meni uvek bili atraktivni i zvukom zabavni.
Mnogo znači kada si na izvorištu toga i to je ono što je aktuelno, dakle, nema
netačnih fraza, nema nečega što je nekada bilo aktuelno, a slušaocima širom
sveta danas može zvučati neshvatljivo. Živi jezik, koji možeš da čuješ u
Londonu, znači puno.
Prilikom pisanja tekstova, da li inspiracija dolazi iz ličnog iskustva ili je to, ipak, plod imaginacije?
Do sada je to bio plod onoga što se događa u životu. Mislim
da je velika umetnost i veliko umeće generisati neki “content“ iz mašte i da,
pri tome, bude vrlo ubedljiv, nevažno da li je on čista fantastika ili realno
što je kompletno izmišljeno, mada, na neki način, mora da se oseti i mora da se
proživi. Po tom pitanju, nemam neka pravila, ali verujem da će vremenom početi
da se prepliće i jedno i drugo.
Na nekom putu koji
si možda davno zamislio i zaželeo - da li si se pronašao i ostvario?
Ne, mislim da sam ja još uvek daleko od svog cilja. Ne
osećam se loše, osećam se super, okružen sam ljudima kojima jesam i činjenicom
da su svi, takoreći, bolji od mene, ali da veruju u ono što ja radim. Verujem
da treba da se desi još dosta raznih situacija ne bih li i ja sam imao bolju
sliku.
Fotografija: Ivana Džamić |
Koje je idealno
okruženje u kojem stvaraš nove stvari?
Ja imam svoj kućni studio i mislim da je to definitivno u
prva tri mesta, možda čak i broj jedan (smeh). Pored toga, tu je i proba sa
bendom koja predstavlja rad na nečemu novom, što je, takođe, jako uzbudljivo.
To su dva potpuno tazličita modela – u prvom si sam i osamljen, sam sa sobom
pričaš, sam sebe slušaš, sam sebe preispituješ, posle to čujemo i vidimo šta
valja, a šta ne valja. Sa druge strane, kada smo svi zajedno, to je jedna
potpuno drugačija dinamika, dopunjavanje. Postoji i faktor različitih
senzibiliteta koji ima apsolutno svoje prednosti.
Na kojim mestima
ti se, prilikom obilaska, "javio" osećaj da tu "pripadaš
oduvek"?
Jedino mesto za koje, za sada, imam taj osećaj je London,
ali definitivno, pre njega – Beograd. Nisam obišao ceo svet, ali sam obišao
dosta zemalja i svaki put sam, ipak, želeo da se vratim kući.
Kada si odlučio da
će muzika biti sfera kojom ćeš se baviti?
Muzika, nekako, nije sfera kojom ću se ja baviti. Ja želim
da na nju gledam kao na neki hobi, želim da gledam kao na neki odnos, ali ne
želim da je ''omasterujem'' do kraja – mnogo sreće i zadovoljstva, uz
strahopoštovanje, imam prema muzici i ne želim da kvarim taj odnos. Ja sam po
profesiji grafički dizajner i u to ne želim da zapostavim. Shvatio sam da sam
ja neko kome je potrebna ravnoteža u smislu bavljenja različitim stvarima.
Bojim se da bih, ukoliko se do kraja upustim u muziku, mogao da završim tamo
gde ne želim – ne u nekom očekivanom smislu muzičara koji sebe usput degradira
i na kraju završi kao mučenik iz ''Sound Gardena''. U suštini, muzika ume da te
oduzme od svega što imaš, što sam video i na ličnom primeru u par navrata, ali
i na tuđim primerima.
Postoje li stvari
koje su ti u životu, izvan sopstvene volje, iskliznule?
Da, postoje te stvari. Ne mogu u ovom trenutku da se setim
ni jedne, ali siguran sam da postoje jer je sve to isuviše klizavo – na
mikronovou je sve klizavo. Ništa nije crno i belo, sve odlazi i dolazi – živo
je i tako je sa svim životnim okolnostima. Ne postoji ništa konkretno što mi je
promaklo, ništa što mi se otrglo, niti nešto za čim sam ''umirao'' da se desi, a
nije se desilo.
Radiš u velikoj
grupi ljudi. Kako usklađuješ sve senzibilitete i zamisli?
Imamo ''zajednički jezik'', imamo sličan senzibilitet i onda
to ''pliva'', ali je potrebno dosta kompromisa, slojevitih odnosa, da bismo
jedni druge mogli da razumemo i uvažimo nešto što u prvom trenutku nije bila
ideja svakokga ponaosob. Zadatak nije lak, i nekako je, da se tako izrazim – od
rešenja do rešenja. Ali, ako je suditi po vremenu koje provodimo zajedno, ovo
je dobra kombinacija i suštinski dosta dobro, što ljudski, što profesionalno,
funkcioniše.
Koji instrumeni i
muzički pravci te najviše "privlače" intrigiraju?
Ne privlače me toliko muzički pravci, koliko muzički izrazi.
Ljubav zauvek, još od malena, je reggae, volim i danas rock’n’roll, ali,
ukoliko želiš da se baviš muzikom, vremenom se upuštaš u širu muzičku sliku, jer
u svakom poslu moraš da pratiš šta se dešava. Pratiš preseke i trendove koliko
god da nisi njihov deo, važno je da znaš gde si. Ne mogu da lokalizujem to što
osećam niti način na koji slušam muziku. Kako vreme prolazi, sve više sam
uveren da je žanr svojevrsno robovanje i shvatiš da je u pitanju jedna obmana.
Planiraš li ili
si pristalica življenja u datom trenutku bez preteranog preopterećenja onim što
će biti sutra?
Koliko jesam – toliko i nisam. Varira jer prepuštanje umem
da doživim kao slabost ili izgovor, ali, malo ću se udaljiti od ovoga, pa ću
sagledati neku celinu, u smislu – možda treba sebi organizovati neke smislene
periode kada možeš da budeš koncentrisan i kada možeš da se ''udubiš'' u
življenje, uživanje i proživljavanje nečega. Ja nemam tu sreću da se formatiram
u datom trenutku i da se, kada mi nešto
naiđe u datom trenutku, potpuno ''odsečem'' od svega što je do tada trajalo.
Stoga, ja sam oprezan po tom pitanju, ali sam i samu muziku zavoleo jer je to
neko mesto na kojem imam prostora i mogu da se prepustim verujući i sebi i
svojim dragim prijateljima, kolegama iz benda.
#intervju
insp.
Fotografija: Ivana Džamić |
insp.
Нема коментара:
Постави коментар