Intervju: Milica Golubović
Ovog meseca za vas imamo dve reči: support local. Dodatno ćemo vas ohrabriti i podstaći na akciju kada vidite modne komade HeartCore brenda iza kojeg stoji Jelena Karović, devojka koja odgovorno posluje, stvara jedinstvene komade i prati svoje snove. Zbog toga ne sumnjamo da će vas dotaći tačno u HeartCore.
HeartCore je jedinstven, domaći, održiv brend. Komadi u potpunosti personifikuju sam naziv brenda HeartCore, a kako je došlo do njegovog osmišljavanja?
HeartCore je nastao mnogo pre nego što je uopšte i dobio sam naziv. Rekla bih da počinje da poprima obrise svega što danas jeste još u srednjoj školi kada sam se prvi put usudila da predstavim svoju mini kolekciju 2007. godine. Sam brend predstavlja mene i skup svih mojih iskustava, ne posmatram ga kao odvojeni entitet, otuda ni ne čudi što često prolazi kroz procese transformacije iako mu je, kako i samo ime kaže, core uvek isti.
HeartCore nije samo modni brend, on je i aktivistički, etički, pokreće važna društvena pitanja. Koliko je teško ići u korak sa menjanjem mode i odgovornim poslovanjem?
Odgovorno poslovanje za mene znači da su moji saradnici zadovoljni, fer plaćeni i da su postavljeni realni rokovi proizvodnje kako ne bi bilo mesta panici ni u proizvodnji ni u kreativnom sektoru. Ne volim da kažem da imam sreće, jer sam se za istu borila, ali kada radite i živite od onoga što volite, iako zvuči baš kliše, ništa nije teško, odnosno zanemarljivo je u odnosu na tu istu ljubav prema poslu.
Koje je tvoje viđenje uticaja fast fashion-a na modnu kulturu i kupovne navike potrošača? Da li fast fashion i slow fashion brendovi imaju drugačije ciljne grupe potrošača?
Mislim da se sam pojam modne kulture briše, bledi, pa i na neki način u potpunosti gubi usled sve veće ekspanzije fast fashion brendova. U nerazvijenim zemljama, takvi brendovi i dalje predstavljaju neku vrstu prestiža, iako im se poslovni model zasniva na slepom kopiranju visoke mode i malih, još uvek nepoznatih brendova čije ideje grabe iznova i iznova. Već sam negde napisala da moda savršeno oslikava stanje jednog društva, pa tako, kao što tvrdim da nam u Srbiji (mada i globalno), nedostaje kritičke svesti. Takođe tvrdim da nam nedostaje i stila i zaista, ako malo bolje razmislimo, nije teško razumeti korelaciju između stila i kritičke svesti, i shvatiti zašto nedostatak jednog implicira nedostatak drugog. Smatram da tamo gde garderoba nakon dobre Instagram fotografije gubi svoju svrhu i odlazi u zaborav, tu modna “kultura” prestaje. Koliko nam se ciljne grupe zaista poklapaju, nisam sigurna, ali se optimistično trudim da skratim redove u tržnim centrima tako što za snimanja kombinujem vintage komade iz svog ormara sa HeartCore majicama i strpljivo čekam da se probudi svest kod mladih devojaka o tome da je mnogo više šik kombinovati garderobu lokalnih brendova sa vintage komadima od nagomilavanja krpa sumnjive proizvodnje i pukog praćenja trendova.
Ekonomija, manekenstvo, grafički dizajn, marketing, devojka koja je sve (po)stigla. Šta bi danas izdvojila kao najveće iskustvo i šta ti je naviše pomoglo u pokretanju uspešnog modnog brenda?
Težila sam tome da postignem sve, i mada u tome nisam uspela u potpunosti, zadovoljna sam jer sam na kraju ipak pokupila najbolje od svega, napravila svoj jedinstveni mix i mislim da je upravo taj spoj svih mojih različitih interesovanja bio presudan za razvoj i uspeh HeartCore brenda, zato ne mogu da izdvojim konkretno jedno iskustvo.
U budućnosti HeartCore nam potencijalno dolazi u neki concept store, otvara svoju prodavnicu, raduje nas letnjim novitetima, čemu da se nadamo?
Sledi nam nastavak “Hot Girl Summer” kolekcije, a imamo i jedno iznenađenje, u pitanju je komad koji do sada nismo radili. Jedva čekam da ugleda svetlost dana jer ga planiram još od prošle godine i sada sam već pomalo nestrpljiva. O prodajnom mestu razmišljam uveliko, i ako se taj poduhvat ne realizuje do kraja ove godine, sledeće će sigurno. Bićete obavešteni svakako. ♥️
Нема коментара:
Постави коментар