Umetnici insp.irišu: Dunja Mihalački

Intervju: Tara Đukić

Iza etikete inženjer dizajna tekstila i odeće krije se jedinstvena, neobična i autentična Dunja Mihalački, čiji se brend DUM, u ovom jednoličnom svetu, izdvaja svojim prepoznatljivim, atipičnim i nekonvencionalnim umetničkim konceptom i stilom. Dunjine tašne su ljubav na prvi pogled, a Dunja je jedna od onih žena koje i te kako imaju šta da pokažu i kažu, i koje nas svakog dana insp.irišu, kako u modnom, umetničkom, tako i u životnom pogledu.

Čime je inspirisan tvoj urbani, minimalistički i prepoznatljivi stil u dizajniranju?

Moja poslednja kolekcija je inspirisana likovnom umetnošću. Igram se sa bojom, formom, oblicima i to je moja trenutna preokupacija. U ovom momentu, cilj mi je da upotrebni predmet, torba, ima neku dodatnu vrednost.

U kreativnom procesu, sve sa čim dolazimo u kontakt, može poslužiti kao inspiracija. Samo treba imati “oko” i taj neki stvaralački senzibilitet. I bandera, ispucali trotoar, mogu biti polazna tačka za nastanak nekog malog ili velikog dela.

Foto: Nataša Bižić
DUM torbe se prvo oslikavaju, a onda dizajniraju, zbog čega predstavljaju pravu umetnost. Koji deo izrade ti je najzanimljiviji?

Naravno - kreativni, i to onaj deo koji se odnosi na stvaranje novog komada. Volim tu igru, taj proces, probe, greške, izmene, dorade, i na kraju taj veličanstveni momenat spoznaje da je baš sve kako treba.

Novi Sad,  Amsterdam, Njujork – čiji senzibilitet najviše odgovara Dunjinom temperamentu i zašto?

Nemam dilemu, to je Novi Sad. Volim da putujem, otkrivam nova mesta, nove ljude, ali za život biram Novi Sad. I Njujork i Amsterdam me oduševljavaju i sigurno ću im se vraćati, ali mom senzibilitetu ipak više godi “istok”, a ne “zapad”.

Foto: Nataša Bižić
Učestvovala si na dobrotvornoj izložbi Quadrille Ball u Njujorku, a sada se pripremaš za grupnu izložbu u Cirihu. Koliko ovakve manifestacije utiču na tvoj lični i profesionalni razvoj?

Utiču u velikoj meri. Gde god da odemo i pokupimo neku novu energiju, to se posle umnogome odražava, kako na naš rad, tako i na naš lični razvoj. Lepo je osetiti i to da ono što radimo ima svoju publiku i van naših granica. To baš ume da motiviše.

’’U stvaralaštvu je važno biti iskren, ogoliti se’’. Koji deo Dunje je ogoljen na DUM tašnama, a koji deo je sakriven?

Nastojim da budem autentična i smatram da to i jeste neki krajnji cilj bavljenja stvaralaštvom u bilo kojoj sferi. Naravno, to dolazi upravo kroz rad, te mislim da sam sve bliža tome. I za mene su o meni samoj mnoge stvari još uvek skrivene i van mog domašaja. 

Foto: Nataša Bižić
Kada bi tvoj rad bio društveno angažovan, koju važnu poruku bi nosio?

Bogatite se kroz nova iskustva, a ne kroz nove stvari.

Kada je reč o modi, a naročito torbama, koga citiraš?

Ovih dana mi se puno vrzma po glavi citat Nik Kejva: “Your limitations make you the wonderful disaster you most probably are.” 

Pored dizajniranja i mode, šta se još nalazi na tvojoj životnoj ’’TO DO’’ listi?

Putovanja, putovanja, putovanja...

Foto: Nataša Bižić
Zašto je Dunja uspela, a drugi nisu?

Uh, trebalo bi definisati pojam uspeha. Uspešan je svako ko je u istoj ravni sa onim što misli, radi i oseća. 


A post shared by DUM (@dunja.mihalacki) on



#umetnost i kultura

insp.

Нема коментара:

Постави коментар