Autor: Milica Golubović
Bilo da pratite ili ne domaću modnu scenu, izložbe, revije,
gradska IT mesta, Jelenu Karakaš ste morali opaziti, makar usput, krajičkom
oka, možda i sasvim nenamerno. Jer šta je dobar gradski događaj bez njenih plavih
lokni, Cinderella cipela i kreativnih priča zbog kojih uvek zažalite što taj
četvrtak niste u gradu?
I zato se nismo iznenadili kada je nova, svetski popularna, digitalna platforma BURO izabrala baš nju za digital editorial direktora. Miroslava Damjanović. Nenad
Janjatović, Milan Đačić, Manda Javorina, Jelena Karakaš... sam izbor redakcije postavio je visoka očekivanja, a dva meseca kasnije oduševljenje pojavom BURO Serbia ne
jenjava. Šta je zapravo BURO i zašto bismo odmah trebali zapratiti @buro.serbia
(ako već niste), u nekoliko kratkih pitanja otkrila nam je baš ona, beogradska
IT devojka, Jelena Karakaš.
S obzirom na tvoje bogato radno iskustvo kako bi opisala
BURO? Šta nam BURO to novo donosi?
Definitivno predstavlja osveženje na našoj online sceni, to
je bila naša ideja vodilja kad smo postavljali projekat, ali već u prvom mesecu
postojanja bilo nam je jasno koliko je ta rupa na tržištu bila duboka. Ljudi su
žedni sadržaja koji su online i lako dostupni, a da istovremeno imaju određenu
vrednost i informacije koje su nove, relevantne i proverene. Iako kao ideja
deluje vrlo jednostavno, pravljenje digitalnog magazina sa ozbiljnom redakcijom
nekako je bio koncept na koji se do sada niko kod nas nije odvažio. Ukratko,
BURO donosi vesti iz Srbije, regiona i sveta u jednom laganom maniru, uz
odličan dizajn koji je nekako do sada bio više vezivan za print magazine. Ali
tu smo da pomeramo stvari!
BURO je platforma
koja postoji od 2011. godine, danas je prisutna u 10 zemalja i na četiri
kontinenta. Šta dolazak BURO-a znači za našu digital online zajednicu?
Buđenje! Dugo se, generalno, u domaćem medijskom svetu ništa
nije menjalo i osećala se neka vrsta zamora, koja se itekako primećuje. Takođe,
trenutno menadžment medijskih kuća veruje da su ljudi koji stvaraju sadržaj
lako zamenljivi što zbunjuje i odbija čitaoce koji poverenje poklanjaju brendu,
ali jednako tako i ljudima koji čine taj brend. Nama su čitaoci i njihovo
zadovoljstvo na prvom mestu, i ne odstupamo od tog osnovnog postulata dobrog
novinarstva.
Šta bi navela kao prednost digitala u odnosu na print medije? Da li BURO vidiš i kao print medij?
Budući da sam kao Alisa bila sa obe strane ogledala, vidim
prednosti i mane sa obe strane. Dok je rad u printu lagodniji i pogodan da se
više posvetite određenim temama uz rastegljive rokove, dotle je digital u
sedmoj brzini bez šanse za usporavanje, čak ni pri oštrim krivinama. Zauzvrat
vam nudi opciju korišćenja nekoliko formi istovremeno (tekst, fotografije,
video, itd.) i real time komunikaciju sa publikom. Možda se neki idealni svet nalazi između printa i digitala. S tim što će se uloge promeniti, neće više
print izdanje “vući” svoje online adrese, nego baš suprotno! Odlični sajtovi će
povremeno svojim čitaocima nuditi da najbolje priče i editorijale mogu da
sačuvaju kod kuće u formi finog papira. Što se BURO familije tiče, izdanje iz
Singapura je pre par meseci lansiralo projekat BURO Large luksuzni print
magazin velikih dimenzija koji će izlaziti dva puta godišnje. Početkom jeseni
očekuje nas veliko lansiranje BURO London sajta na kome već rade najveća
medijska imena britanskih medija, koji su potekli iz printa. Sigurna sam da nam
budućnost nosi neki hibrid svih ovih formi, a da će se vesti i članci
jednostavno stilski prilagođavati mediju za koji se pripređuju, te će čitaoci vremenom shvatiti šta žele i šta mogu da očekuju od svake od zastupljenih
formi.
Inspiracija, umetnost, kultura, moda, sve to i mnogo više je
BURO. Kao digital editor direktoru, koliko je teško uskladiti sve ove sfere u
jedan vizuelno privlačan format?
Iskreno, lakše nego što zvuči! Koncept je dobro postavljen
od samog početka, svaka od kategorija počiva na istim postulatima i kriterijumi
za odabir priča i sagovornika su jednaki. Uz intervenciju našeg grafičkog
urednika postižemo da svaki članak deluje vizuelno privlačno i kao deo istog
projekta. Dok su naši urednici i novinari tu da pričom sve to isprate i da pruže jednako uživanje i u čitanju.
IT devojka i IT platforma, šta možemo očekivati u budućnosti
od BURO Srbija?
Mnogo toga! Budući da redakciju čine mladi ljudi koji, uprkos
tome, imaju bogato iskustvo u medijima. A uz to postoji snažna podrška BURO
Global mreže, te smo u prilici da implementiramo nove trendove u trenutku kad
nastaju. Veliki segment našeg rada uključuje i organizovanje raznovrsnih
događaja i naša uloga je da pratimo javnu scenu i ponudimo umetnicima i
dizajnerima ne samo medij koji će prepoznati njihov značaj, već i podršku u
prezentaciji i razvoju karijere.
BURO Srbija posluje oko dva meseca i već imamo odlične rezultate, a najbolje stvari su tek pred nama.
BURO Srbija posluje oko dva meseca i već imamo odlične rezultate, a najbolje stvari su tek pred nama.
#insp. #moda
Нема коментара:
Постави коментар