Parlez-vous de la mode? - Predstavljamo vam BURO 24/7 sa Jelenom Karakaš

Autor: Milica Golubović

Bilo da pratite ili ne domaću modnu scenu, izložbe, revije, gradska IT mesta, Jelenu Karakaš ste morali opaziti, makar usput, krajičkom oka, možda i sasvim nenamerno. Jer šta je dobar gradski događaj bez njenih plavih lokni, Cinderella cipela i kreativnih priča zbog kojih uvek zažalite što taj četvrtak niste u gradu?

I zato se nismo iznenadili kada je nova, svetski popularna, digitalna platforma BURO izabrala baš nju za digital editorial direktora. Miroslava Damjanović. Nenad Janjatović, Milan Đačić, Manda Javorina, Jelena Karakaš... sam izbor redakcije postavio je visoka očekivanja, a dva meseca kasnije oduševljenje pojavom BURO Serbia ne jenjava. Šta je zapravo BURO i zašto bismo odmah trebali zapratiti @buro.serbia (ako već niste), u nekoliko kratkih pitanja otkrila nam je baš ona, beogradska IT devojka, Jelena Karakaš.

S obzirom na tvoje bogato radno iskustvo kako bi opisala BURO? Šta nam BURO to novo donosi?

Definitivno predstavlja osveženje na našoj online sceni, to je bila naša ideja vodilja kad smo postavljali projekat, ali već u prvom mesecu postojanja bilo nam je jasno koliko je ta rupa na tržištu bila duboka. Ljudi su žedni sadržaja koji su online i lako dostupni, a da istovremeno imaju određenu vrednost i informacije koje su nove, relevantne i proverene. Iako kao ideja deluje vrlo jednostavno, pravljenje digitalnog magazina sa ozbiljnom redakcijom nekako je bio koncept na koji se do sada niko kod nas nije odvažio. Ukratko, BURO donosi vesti iz Srbije, regiona i sveta u jednom laganom maniru, uz odličan dizajn koji je nekako do sada bio više vezivan za print magazine. Ali tu smo da pomeramo stvari!


BURO je platforma koja postoji od 2011. godine, danas je prisutna u 10 zemalja i na četiri kontinenta. Šta dolazak BURO-a znači za našu digital online zajednicu?

Buđenje! Dugo se, generalno, u domaćem medijskom svetu ništa nije menjalo i osećala se neka vrsta zamora, koja se itekako primećuje. Takođe, trenutno menadžment medijskih kuća veruje da su ljudi koji stvaraju sadržaj lako zamenljivi što zbunjuje i odbija čitaoce koji poverenje poklanjaju brendu, ali jednako tako i ljudima koji čine taj brend. Nama su čitaoci i njihovo zadovoljstvo na prvom mestu, i ne odstupamo od tog osnovnog postulata dobrog novinarstva.


Šta bi navela kao prednost digitala u odnosu na print medije? Da li BURO vidiš i kao print medij?

Budući da sam kao Alisa bila sa obe strane ogledala, vidim prednosti i mane sa obe strane. Dok je rad u printu lagodniji i pogodan da se više posvetite određenim temama uz rastegljive rokove, dotle je digital u sedmoj brzini bez šanse za usporavanje, čak ni pri oštrim krivinama. Zauzvrat vam nudi opciju korišćenja nekoliko formi istovremeno (tekst, fotografije, video, itd.) i real time komunikaciju sa publikom. Možda se neki idealni svet nalazi između printa i digitala. S tim što će se uloge promeniti, neće više print izdanje “vući” svoje online adrese, nego baš suprotno! Odlični sajtovi će povremeno svojim čitaocima nuditi da najbolje priče i editorijale mogu da sačuvaju kod kuće u formi finog papira. Što se BURO familije tiče, izdanje iz Singapura je pre par meseci lansiralo projekat BURO Large luksuzni print magazin velikih dimenzija koji će izlaziti dva puta godišnje. Početkom jeseni očekuje nas veliko lansiranje BURO London sajta na kome već rade najveća medijska imena britanskih medija, koji su potekli iz printa. Sigurna sam da nam budućnost nosi neki hibrid svih ovih formi, a da će se vesti i članci jednostavno stilski prilagođavati mediju za koji se pripređuju, te će čitaoci vremenom shvatiti šta žele i šta mogu da očekuju od svake od zastupljenih formi.


Inspiracija, umetnost, kultura, moda, sve to i mnogo više je BURO. Kao digital editor direktoru, koliko je teško uskladiti sve ove sfere u jedan vizuelno privlačan format?

Iskreno, lakše nego što zvuči! Koncept je dobro postavljen od samog početka, svaka od kategorija počiva na istim postulatima i kriterijumi za odabir priča i sagovornika su jednaki. Uz intervenciju našeg grafičkog urednika postižemo da svaki članak deluje vizuelno privlačno i kao deo istog projekta. Dok su naši urednici i novinari tu da pričom sve to isprate i da pruže jednako uživanje i u čitanju.


IT devojka i IT platforma, šta možemo očekivati u budućnosti od BURO Srbija? 

Mnogo toga! Budući da redakciju čine mladi ljudi koji, uprkos tome, imaju bogato iskustvo u medijima. A uz to postoji snažna podrška BURO Global mreže, te smo u prilici da implementiramo nove trendove u trenutku kad nastaju. Veliki segment našeg rada uključuje i organizovanje raznovrsnih događaja i naša uloga je da pratimo javnu scenu i ponudimo umetnicima i dizajnerima ne samo medij koji će prepoznati njihov značaj, već i podršku u prezentaciji i razvoju karijere.

BURO Srbija posluje oko dva meseca i već imamo odlične rezultate, a najbolje stvari su tek pred nama. 


#insp. #moda                                                                     

Нема коментара:

Постави коментар