Intervju: Milica Golubović
Nema ničeg lepšeg od povratka onome što voliš i što čini tvoju suštinu. Posebno, kada se vratiš maštovitija, smelija, zadovoljnija, upečatljivija i originalnija nego ikada pre. O povratku na modnu scenu, novoj ulozi mame, stereotipima, uspehu i Beogradu, pričali smo sa Tamarom Radivojević, koja se ove godine beogradskoj publici predstavila kroz neobičan koncept mini capsule kolekcija.
Arhitektonske forme i minimalizam - neki su od opisa tvog stila. Koliko se pri dizajniranju posvećuješ ovom „kalupu“ ?
Žena koja može sve! Od full time mom do uspešne modne kreatorke. Kako se stvara nova kolekcija i podiže dete u isto vreme?
Moram priznati da je bilo jako teško dok je Staša bila mala. Jednostavno nemate dovoljno vremena da istražite nove ideje, da oslušnete sebe i pronađete inspiraciju za nove stvari. Sada je mnogo lakše, ona često provodi vreme u mom ateljeu, ima svoju krojačku lutku, svoje krpice i špenadle, pa i ona pravi svoje haljine. Sada doista uživam u tim trenucima. U suštini, ja sam kao i sve mame morala da nađem način da se dobro organizujem, da postanem kreativno produktivna od 9h do 17h, a to je zahtevalo da naučim sebe da budem jako odlučna i realna po pitanju vremena koje imam. Jednostavno - sve poslovne obaveze moraju da budu gotove do 17h, nakon toga sam mama!
Tvoja najnovija kolekcija Volume 1, koja je prva u nizu capsule kolekcija, predstavlja nesvakidašnji koncept na domaćoj sceni. Koja je vodeća ideja capsule kolekcija?
Ideja je u konciznom predstavljanju ideje; suština, esencija onoga što velika kolekcija podrazumeva. Ja sam, vođena ličnim iskustvom, shvatila da su savremenoj ženi potrebni komadi koji su posebni, originalni, lako nosivi i laki za kombinovanje. Tako je i nastao koncept mini kolekcija koje prezentujem 2-3 puta u sezoni i koje se prodaju u ograničenom vremenskom roku. Za sada, moje klijentice su sjajno odreagovale, i Volume 1 i Volume 2 su prošle sjajno.
Ja volim arhitekturu, forme teksture. To je gotovo neiscrpan izvor inspiracije. Ali volim i umetnost, filmove, video-art. Razni su uticaji na moju maštu kada stvaram. Radim već dugo, pa se moj stil već nekako potpuno oformio. Volim da s vremena na vreme ubacim neki novi začin, dam sebi malo izazova.
S obzirom da je muška moda jedna od tvojih vodećih inspiracija, šta za tebe predstavlja ženstvenost? Da li je ona u komadima odeće ili u ženi?
U ženi, definitivno. Iskreno, ne razumem baš šta to ženstvenost treba da bude, čini mi se da je u pitanju stereotip. Ja verujem u samozadovoljnu, ispunjenu ženu, onu koja veruje u sebe, oseća se ugodno u svojim godinama i radi na sebi, bilo intelektualno, bilo fizički. Garderoba je uvek samo dodatni element koji ističe njenu ličnost. Zato mi se i dopada muška moda, konkretna je, tehnički naprednija i svaki detalj je tu sa razlogom. To želim da primenim i na svoje kreacije.
Šta
ti je najviše nedostajalo ovih nekoliko godina kada nisi bila na modnoj sceni?
Ja
sam te tri godine iskoristila da istražim neke nove koncepte, nov pristup
poslu, da sebe malo oblikujem prema novonastalim obavezama. U suštini, bila sam
u svom ateljeu redovno, pa nemam utisak da mi je scena nedostajala. Više je to bio
osećaj da spremam nešto novo i da jedva čekam da ga prikažem publici.
Koliko je teško
uspeti u Srbiji?
Mislim
da je teško uspeti svuda. Ovde ja strašan problem činjenica da smo malo, zatvoreno
i, nažalost, siromašno tržište. Nema puno pogodnosti koje država pruža što se
razvoja brendova tiče. Ali nije lako ni napolju, tamo je konkurencija ogromna.
Za uspeh je neophodna istrajnost, originalnost, 100% posvećenosti, kao i vera u
ispravnost onoga što radite. To je recept za uspeh bilo gde.
Od
Londona do Beograda. Šta to ima Beograd što nema London?
Beograd
je uvek bio za porodicu i prijatelje, druženje i uživanje. Žao mi je što njegovog
metropolitskog duha ima sve manje, što se pravi neki drugi, nama nepoznat grad.
Ali mislim da Beograd uvek ima jednu zdravu dozu bunta u sebi, i to volim
kod njega. U suštini, i mi dizajneri i umetnici stvaramo iz bunta, želeći da
malčice menjamo svet oko sebe. Tu sam sa Beogradom na istim talasima!
Da li je u modi važnije biti prepoznatljiva ili prodajna (komercijalnija) marka?
Da li je u modi važnije biti prepoznatljiva ili prodajna (komercijalnija) marka?
Mislim
da su te dve stvari jako povezane i vrlo je važno biti uočljiv i komercijalno uspešan. Nije lako
naći taj balans, ali to je ključ uspešnog poslovanja.
Porodični
vs. karijerni uspeh - šta je za tebe važnije i koliko ih je moguće uskladiti?
Naravno
da je porodica na prvom mestu, ali smatram da je za ženu veoma bitno da bude
uspešna i na karijernom planu. Mislim da savremenim ženama nije dovoljno da
budu samo posvećene porodici. Naše su potrebe i želje mnogo kompleksnije od
toga, i tome moramo da ostanemo verne. Nije lako naći balans, ali je moguće, i
to je po meni jedini recept za ispunjenost i sreću!
Tamara Radivojević sutra? Šta nas očekuje u nastavku capsule?
Krajem maja je završena Volume 2 prezentacija, i veoma sam zadovoljna pripremom te kolekcije.
Ovaj deo se bazirao na lapršavoj letnjoj garderobi, neobaveznom šiku, kako ja to
volim da opišem. U nastavku me očekuju poslovna putovanja u
inostranstvo gde nabavljam materijale, te rad na novoj capsule kolekciji, čija je prezentacija planirana početkom oktobra. Pored toga, spremam izložbu povodom petnaest godina rada na modnoj
sceni. Biće to neki vrlo lični i potpuno drugačiji pogled na modu.
Нема коментара:
Постави коментар